خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/09 - 14:12
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
رنجبرزاده قرائت کرد:

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/ تذکر 73 نفر از نمایندگان برای جلوگیری از تعطیلی شرکت‌های قطعه‌ساز

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:



- تذکر عزیز اکبریان نماینده مردم کرج به همراه 72 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: جلوگیری از تعطیلی شرکت‌های قطعه‌ساز.



- تذکرنادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: جلوگیری از روند انتخاب خطی و جناحی اعضای هیئت امنای دانشگاه‌های سراسر کشور.



- تذکرنادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس جمهور: لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا به منظور تسویه بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز؛ همچنین به وزیر کشور: لزوم تسریع در پرداخت سهم 60 درصدی تعاونی ناجا جهت احداث فاز 3 جاده شهید کلانتری ارومیه به تبریز و همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در حل مشکل کارکنان رسمی راه‌آهن، همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: جلوگیری از فاسد شدن اموال دولتی در انبارهای وزارت جهاد کشاورزی.



- تذکر شهاب نادری نماینده مردم  پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به وزیر ورزش و جوانان: چرا زمین‌های ورزشی در مناطق زلزله‌زده هنوز بازسازی نشده است.



- تذکرناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان به رئیس جمهور: ایجاد نگرانی در دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان به واسطه بخشنامه صادر شده معاون امور اداری و استخدامی غیرقانونی است.



- تذکر احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: علت بی‌توجهی وزارتخانه در جهت رفع مشکلات چغندرکاران استان کرمانشاه چیست.



- تذکرسیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور: لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهاد ریاست جمهور و برخورد قاطع با متخلفین، همچنین تذکر دیگر به رئیس جمهور: دلیل رسانه‌ای کردن جشن تولد معاون اول رئیس جمهور در کاخ سعدآباد با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی مردم چیست؟ چرا با این اقدامات ناامیدی، یأس و ضدیت با مسئولان را در میان مردم تشدید می کنید، همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان: بررسی علت ولخرجی فراوان و هزینه میلیاردی از بیت‌المال برای برگزاری همایش بی‌نتیجه در کرمان در شرایط اقتصادی کشور چیست، همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم نظارت بر بودجه حجیم نهاد ریاست جمهوری و جلوگیری از شیوع فساد.



- تذکر هاجر چنارانی نماینده مردم  نیشابور و فیروزه به وزیر صمت: مدیرعامل سایپا در چند ماه اخیر3 مرتبه تغییر کرده است، برای من علامت سوال است که چرا مدیرعامل ایران خودرو مصونیت داشته است. همچنین تذکر به وزیر نفت: در نیشابور بزرگ هنوز شهری وجود دارد با صد روستا که بدون گاز است، توجیه شما برای مردم روستاهای محروم و تقریبا تنها شهری در ایران که هنوز امکانات اولیه را ندارند، چیست.



- تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز و آوج و روح‌اله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت اتخاذ تدابیر موثر در جهت جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت بالقوه تولید محصولات در داخل. همچنین در تذکر دیگر به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تدوین استراتژی سیاست‌های بلندمدت در جهت توسعه کشاورزی ایران در آینده.



- تذکر منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد به رئیس جمهور: علیرغم تذکرات مکرر مبنی بر رفع جبران دریاچه زریوار و جواب‌های تکراری سازمان محیط زیست، وعده خروج فاضلاب از 3 روستا به دریاچه در طول 3 سال گذشته هیچ اقدامی برای رفع فاضلاب صورت نگرفته است و موجب رسوب کف دریاچه شده است.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اگر قرار بود قیمت خودرو را از چندین ماه قبل توسط دلالان تعیین و صرفاً شما آن را تأیید کنید دیگر نیاز به وزارتخانه عریض و طویل به نام صنعت، معدن و تجارت نبود. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: تغییر در نحوه پذیرش و جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مغایر با قانون و حقوق مکتسبه این افراد است، لازم است از هر گونه تصمیمی که تبعات اجتماعی و غیرقانونی دارد اجتناب کنید.



- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، ابرقو، خاتم به وزیر کشور: چرا بازارچه‌های مرزی در نقش صادرات و واردات و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی موفق نبوده است.



- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، ابرقو، خاتم و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا نمایندگی‌های فروش خودرو علیرغم وجود قرارداد و اخذ اقساط از مشتری به تعهد خود عمل نمی‌کنند.



- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا در توزیع بسته‌های حمایتی بخش عظیمی از قشرهای فقیر و نیازمند در برنامه گنجانده نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 272943
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار